Jdi na obsah Jdi na menu
 


Probrané učivo

 

 

LISTOPAD  2024

13. týden (25.11. - 29.11. 2024)

ČESKÝ JAZYK 

Vyjmenovaná slova + PS + pravopisné pětiminutovky 

 MATEMATIKA

Zlomky + PS + početník

Převody obsahový jednotek + PS + početník

GEOMETRIE 

Povrch krychle a kvádru + PS + početník

 

VLASTIVĚDA (novodobé dějiny)

Reformy Marie Terezie a Josefa II. - Doba osvícenství + PS

PŘÍRODOVĚDA

Opakování Horniny a Nerosty + PS + PL + nové téma: Vznik půdy

 

 

12. týden (18.11 - 22.11. 2024)

 

22.11. - suplování (zadání)

ČJPS - str. 23/cv. 1 str. 24/cv. 1 + PL (pravopis s/z, skupiny bě/pě/vě/mě)

M - PS Hravá Matematika - str. 20 + PL (převody časových a hmotnostních jednotek)

PŘ - zápisky do sešitu na téma: RUDY, ENERGETICKÉ SUROVINY + PL (horniny a nerosty)

 

 

ČESKÝ JAZYK 

Pravopisné jevy u slov s -mě- /-mně- (uč. 38 -40), dělení slov na konci slov (uč. str. 41), souhrnné opakování Stavba slova (43-44)

PS - str. 21 - 24

sloh: Vzkaz (uč. str. 42) + PS (str. 23)

MATEMATIKA  - Dělení dvojmístným dělitelem, slovní úlohy, pamětné početní operace se závorkami, opakování převodu jednotek délky,hmotnosti, času,objemu, výpočet rovnice s neznámou + zk (procvičovací PL, PS -Hravá M)

GEOMETRIE  - výpočet obsahu čtverce a obdélníku, PS + početník (str. 33, str. 34)

VLASTIVĚDA (Evropa, ČR) - Nerostné bohatství ČR, průmysl, +PS , opakování: Památky v Praze ve fotografiích (práce s plánem města), památky, zajímavá místa v Praze a okolí, Uhříněves (plán města), místní památky

PŘÍRODOVĚDA - Nerudní suroviny a rudy, vzácné nerosty, energetické suroviny + PS

 

11. týden (11.11. - 15.11. 2024)

 

ČESKÝ JAZYK 

plán: předložky a  s/se, z/ze -, předpony ob-, v-, o-skupiny slov bě/pě/vě/mě

MATEMATIKA  

plán - Dělení dvoumístným dělitelem, slovní úlohy, souhrnné opakování

GEOMETRIE

plán : Obsah čtverce a obdélníku

VLASTIVĚDA (Evropa, ČR)

Praha a jeho historické památky, historické části 

PŘÍRODOVĚDA

Horniny a nerosty

 

 

10. týden (4.11. - 8.11. 2024)

ČESKÝ JAZYK 

Předpony s/se/z/ze/vz/vze (uč. str. 32-35)

PS str. 17, 19

Sloh - PS - str. 18

Pravopisné minutovky - str. 6, 7

 

MATEMATIKA  

Dělení dvoumístným dělitelem (uč. str- 24-25)

Slovní úlohy (uč. str. 23/cv. 7,8,9 - výpočet, odpověď)

Hravá Matematika - PS - str. 15/cv. 1-6, str 17/cv. 1, str. 18/cv. 7

Hravý početník - str. 19, 20 + zkouška

 

GEOMETRIE

Obvod čtverce a obdélníku

PS - Hravá Matematika - str. 35/cv. 1,2,3,4,5,6, str. 36/cv. 1,2,3,4

VLASTIVĚDA - 1. část (novodobé dějiny)

Opakování - Bílá hora, Baroko, Vzdělávání v minulosti - J. A. Komenský

PS - str. 10

Na příští hodinu - učebnice oranžové EVROPA, ČR

téma: PRAHA (zatím úvodně jsme si četli z učebnice + krátké zápisy)

PŘÍRODOVĚDA

Souhrnné opakování - Podnebné pásy, Voda, Vzduch

Plán: Horniny a nerosty

 

Ř Í J E N   2024

9. týden (31.10 - 1.11. 2024)

ČESKÝ JAZYK 

z uč. str. 32/cv. 2 si zopakují psaní předpon a předložek

cvičení napíši do ŠS - předpony podtrhnou, předložky zakroužkují

další opakovací cvičení cv. 3 ze str. 32 napíšou do ŠS

každé slovo napíšou větším zvlášť na řádek a udělají jejich stavbu: (oranžovou - předpony, kořen dají do rámečku, modře - přípony , zeleně - koncovky

řešení:

Stavba slova

 

+ Tabulky s pravidly předpon (uč. str. 33) (s- se-, z-, ze-, vz- ) - uvést příklady s vysvětlením

 

str. 33 / cv. 4 - vypište ze cvičení slovesné tvary s předponami a barevně je vyznačte.

řešení: 

 

prosím zdůvodněte jejich pravopis ústně - podle výše uvedené tabulky

sbíral - směr dohromady, k sobě apod.


 

str. 33/cv. 5 - společně sepište slovesa s předponou s- 

 

 

  • Pracovní sešit - str. 19 /cv. 1, 2, 3 (další cvičení už nedělat, už navazují na další mluvnické učivo!!!)

 

MATEMATIKA  

 

Rovnosti - uč. str. 21 /cv. 1- 3 (ústně),  cv. 4,5, + pro rychlíky cv. 6 - písemně

Nerovnosti - učeb. str. 22 /cv. 1-4,8-9 (ústně), cv. 5,7 (písemně

Hravý početník - str. 17/cv. 1- 5

PS - Hravá Matematika - str. 16/cv.- 1- 8

 

VLASTIVĚDA

 

Opakování učiva na kapitolu: Život v baroku. 

Podle učebnice zkus najít odpovědi: (str. 10 - 11)

Jaké náboženství bylo uzákoněné jako právoplatné? Co se stalo s lidmi, kteří odmítli přejít na tuto víru? Z které země přišel umělecký směr baroko? Kdo do českých zemí přinesl baroko, šířil křesťanství a vzdělávání? Co podle vás dělali jezuité dobře a naopak co špatně? Když vstoupíme do barokního kostela, jaké výzdoby jsou pro baroko typické? Kromě kostelů se ještě stavěly jaké stavby? Na kterém zámku i místě jsou nejznámější sochy z období baroka? Jak se baroko projevovalo v hudbě, znáš nějakého hudebního skladatele? Popiš stručně, jaké bylo typické oblečení pro ženy a muže?

 

Přečtěte si si společně z učebnice str. 12-13 - Vzdělávání v českých zemí

Do VL sešitu napíší odpovědi na 3 otázky: Jaké možnosti vzdělávání měly děti v této době? Kdo to byl J. A. Komenský? Co o něm víš?

 

PŘÍRODOVĚDA

Téma : VODA (uč. str. 16 - 17)

Zápisky s odpověďmi na otázky. 

Otázky, na které můžete v učebnici nalézt odpovědi.

 

  1. Proč je voda pro živé organismy nezbytná?

  2. Co všechno nalezneme ve vodě?

  3. Pomocí čeho mohou rostliny přijímat živiny?

  4. Jaké látky jsou rozpustné ve vodě?

  5. V jakých třech skupenství se může vyskytovat voda?

  6. Jak se voda mění ,a jak říkáme těm procesů změn skupenství v závislosti na teplotě?

  7. Vysvětli svými slovy, co je to koloběh vody?

  8. Jaký je rozdíl mezi vodou oceánskou a vodu pevninskou?

  9. Jaké základní údaje víme o oceánské vodě?

  10. Jaké základní údaje víme o vodě pevninské?

  11. Proč je stále celosvětový problém s vodou, když jí na Zemi ve skutečnosti neubývá?

 

  • PS Př-  Porozumění v souvislostech - str. 9 /cv. 1-7

 

 

8. týden (21.10. - 25.10. 2024)

ČESKÝ JAZYK  

plán: Zdvojené hlásky (str.27-28), přídavná jmény s příponou -ský, -ký (str. 29)

probráno: Učebnice str. 27/cv. 2 (písemně), str. 28/cv.3 (ústně), PS - str. 16/cv. 1,2,3, 4, 5

pravopis u slov  n/nn - pravopisné minutovky str. 50

uč. str. 28/cv, 4,5 (písemně), cv. 6 ústně

Učebnice - str. 30 Odvozená přídavná jména s příponou - ský /cv. 2, 4 (ústně)

PS - str. 17/cv. 1,2,3

Pravopisné pětiminutovky -Opakování pravopisu -je- -ě- (str. 10)

PS - str. 12 /cv. 6

 

 

 

 

MATEMATIKA 

plán : násobení dvou a trojmístným činitelem, písemné dělení jednomístným dělitelem

probráno: Početník - str. 15 /cv. 1 - str. 16/cv. 1,2

PS - Hravá M - str. 13/cv. 1,2,3,4,5,6,7

rozcvičení - ústně

sr. 19/cv. 1,2 (můžete vytvořit i vlastní…)

 

písemně do ŠS podle vzorového příkladu:

str. 19/cv. 6

str. 19/cv. 7 (výpočet + odpověď)

str. 20/cv. 2

PS - Hravá Matematika - str. 14/ cv. 1-7
 

Učebnice - str. 20/cv. 3

Sl. úlohy - str. 20/cv. 5,7,8 (výpočet + odpověď)

Výpočtové - str. 20/cv. 9

 

 

GEOMETRIE

plán: Výpočet obvodu obdélníku a čtverce

probráno: rýsování do sešitu - uč. str. 53/cv. 3,5, výpočtem str. 52/cv. 4,7, str. 53/cv. 2,4 (ústně výpočtem, cv. 6 - měřením a výpočtem obvodu

Početník - str. 32/cv. 1,2,3. (některé děti nestihly, dokončí doma)

VLASTIVĚDA

plán: Vláda Habsburků na českém trůně - život lidí v době pobělohorské (str. 8-9) + otázky (1-5.) ze strany 9, život v Baroku - Barokní sloh (str. 10)

1. část : probráno - zápisky do Vl - sešitu - život pobělohorské společnosti (na vesnici, ve městě, šlechta), Chodovské povstání 

PS Novodobé dějiny - str. 6, 7

Videa : Bitva na Bílé hoře -  https://www.youtube.com/watch?v=quYXrpTItws

Poprava 27 vzbouřenců na Staroměstském náměstí - https://www.youtube.com/watch?v=phPB4adV4gw

30-letá válka - https://www.youtube.com/watch?v=P-jBgStLNTs

 

2. část 

Kapitola v učebnici - Život v Baroku (str. 10 -11) sami nebo společně přečíst.

Napsat odpovědi do VL sešitu  na otázky z učebnice (str. 14/ Zopakuj si:

 

  1. Které jsou hlavní znaky barokních staveb?

  2. Jak se rozvíjelo umění - malířství, sochařství, hudba v období baroka?

  3. Popiš “módní” barokní oblečení a účesy.


 

PS - str. 8 - 9 /cv. 1- 4

 

PŘÍRODOVĚDA

plán: zopakování látky, co všechno už víme o podnebných pásech (str. 10-13), nové téma: Vzduch (str. 14-15)

Zápisky do přírodovědného sešitu - odpovědi na otázky

Díky čemu atmosféra obklopuje naší planetu a neoddálí se?

Jako ochrannou funkci splňuje atmosféra?

Co je to ozon?

Co se děje s ozonovou vrstvou na naší planetě?

Jakou základní funkci má pro naši Zem skleníkový efekt?

Z jakého důvodu se skleníkový efekt zesiluje?

Jaká nebezpečí do budoucna znamená zesilující skleníkový efekt + rostoucí průměrné teploty na naší planetě?

Co je to počasí?

Ve které části atmosféry se tvoří počasí?

Jakou podobu mají atmosférické srážky?

Čím se zabývá meteorologie?


 

PS - str. 8 /cv. 1-6

 

7. týden (14.10. - 18.10. 2024)

ČESKÝ JAZYK  

probráno: Souhláskové skupiny na rozhraní kořene a předpony (uč. 22- 24 - povětšinou ústně) + PS - str. 14/cv. 1-5, str. 16/cv. 6 (nahoře)

Písemně: 

Kontrolní cvičný diktát do školního sešitu - PS str. 15/cv. 7

Kontrolní cvičný diktát do ŠS - uč. str. 24/cv. 9

Přepis básničky - str. 24/cv. 7

Předpony roz-, bez-, vz-, od-, nad- pod-, před-, Pravopisné 5minutovky- str. 2-3 

Psaní zdvojených hlásek z/zz , d/dd - Pravopisné 5´ - str. 4

Předložky x tvarově shodné předpony - Pravopisné 5´- str. 5

 

Souhláskové skupiny na rozhraní kořene a přípony - uč. str. 25 /cv. 1-4 (ústně)

PS - str. 15/cv. 1,2. 

Slohové cvičení - vyprávění a popis cesty na výletě (hrad Okoř) - PS str. 12/cv. 7

 

MATEMATIKA 

Písemné sčítání a odčítání větších čísel než milion

PS - str. 11/cv. 1,2,3,5,7,8

Učeb. str. 17/cv. 3,4 (písemně do sešitu)

Početník - str. 13/cv. 1

Pamětné násobení a dělení

Učeb. str. 18/cv. 1- 4 (ústně)

PS - str. 12/cv. 1-7

Početník - str. 14/cv. 1,2

Písemné násobení  

str. 19 /cv. 3, 4 , 5 - písemně do sešitu (trojciferné činitele u cv. 5  si propočítáme na tabuli v pondělí 21.10.)

Procvičujeme matematickými rozcvičkami - násobení a dělení v oboru malé násobilky, dělení se zbytkem, násobení a dělení v oboru velkých násobilek a desítkové soustavě, 

GEOMETRIE

probráno: Výpočet obvodu trojúhelníku (uč. str. 50/cv. 7, jsme rýsovali do sešitu a pojmenovali trojúhelníky, cv. 8,9,10 (jsme písemně vypočítali délky chybějících stran.

Rovnoběžník - str. 51/cv. 2 (ústně)

Obdélník a jeho obvod - připomenout ve žluté tabulce, postup jak se rýsuje obdélník, do sešitu bylo narýsováno cv. 2 ze strany 52

Početník 1. díl - str. 31 /cv. 1 - vypočet obvodu obdélníku (postup: vzoreček, dosazení, výpočet)

Vzorečky máme dva: o = 2a + 2b   nebo o = 2. (a + b)

Postup při výpočtu

cv. 2 je obtížnější, známe obvod obdélníku a známe jednu délku strany. Máme 3 postupy. Buď logickou úvahou. Od celkového obvodu odečtu dvakrát délku známé strany a vyjde zbytek obvodu podělené dvěma. Druhý postup je výpočtem klasickou rovnicí, kdy dosazuji, co znám či neznám (pro děti velmi obtížné, nebo kratší varianta od celkové obvodu vydělím dvěma a odečtu délku jedné námi známé strany. 

Postup při výpočtu

VLASTIVĚDA

Vypracované otázky do VL sešitu - opakování ze 4. ročníku (učeb. str. 5 -otázky 24, 25,,26,27,28,32 (příklady památek renezance)

1. hodina -Nástup Habsburků na český trůn - přehled vlád panovníků ze 4. ročníku (Ferdinand, Maximilián, Rudolf II. , Matyáš)

Důležité historické momenty - r. 1526 (konec vlády Jagellonců), náboženská svoboda, katolická církev, bratrská rozepře o vládnutí v Čechách (Rudolf II. vs. Matyáš) viz. uč. str. 6

Ferdinand II. Štýrský x Fridrich Falcký (nově zvolený král) , růst nespokojenosti s vládou Habsburků, stavovské povstání s požadavkem možnosti volby krále, svobodu náboženského vyznání, vyvolání nespokojenosti formou  pražské defenestrace - vyhození císařských úředníků z okna Pražského hradu, blíží se střet císařských vojsk s nespokojeným povstalci Českého stavu (8.11. 1620 - Bitva na Bilé hoře ) 

2.hodina - pročetli v učb. str. 7,8,9

Bitva na Bílé hoře znamenala pro česky hovořící šlechtu buď popravu při přímé účasti na povstání nebo nutností odejít do jiné země (exilu) z důvodu jiného náboženského vyznání. 21.6. 1621 - poprava 27 povstalců na Staroměstském náměstí v Praze (tuto událost připomíná na dlažebních kostkách zlaté kříže u radnice, kde stálo popraviště), čeština nemá pro německy hovořící šlechtu smysl a je zrovnoprávněná z češtinou. Náboženství jen katolické. 30-letá válka byla zbytečná náboženská válka plná chaosu, zmatků a spoustu úmrtí obyčejných lidí. Válčilo se ve většiny států v Evropě. Válka skončila v roce 1648, neměla vítěze.  (viz. str. 7) zápisky si příště provedeme . pobavíme se ještě o pobělohorské společnosti, jak se žilo poddaným, co všechno museli dělat lidé na vesnici + připomínka povstání Chodů a osobnost Jana Sladkého Koziny (str. 9) jaký byl život ve městech a v jakém přepychu se žilo šlechtě na zámcích a luxusních palácích. (str. 8)

 

Český stav - jsou zástupci šlechticů, měst a duchovenstva (církve)

 

PŘÍRODOVĚDA

Teplý / Tropický podnebný pás  (učeb. str. 11)

Krajinné celky v těchto rovníkových oblastech, k nim stručná charakteristika (tropické deštné lesy, savana, poušť  + zástupci typických živočichů a rostlin

str. 12 - Mírný podnebný pás - step, listnatý a smíšený les, severský jehličnatý les (tajga) + stručná charakteristika krajiny + příklady /zástupci živočichů a rostlin

str. 13 - Studený (polární pás) - tundra, polární pustina + zástupci živočichů a rostlin

 

6. týden (7.10. - 11.10. 2024)

ČESKÝ JAZYK 

plán: Změny při odvozování slov uč. 19-20) + PS (str. 11 - 12)

 

 

MATEMATIKA 

plán: Příprava na kontrolní práci 1 -uč. str. 15, Přirozená čísla - str. 16 + PS (str. 10),  doplňující početní úkony s tabulkou výkonů a sl. úlohy - měrné jednotky (str. 13/cv.6,7,8) +14/cv. 13,14,15, str. 15/5,7,8,9,10 (děláme jen výpočet a odpověď ústně)

Přirozená čísla - pojem (uč. str. 16/1,2,3,4 (ústně), 5,7,8 /písemně

GEOMETRIE

probráno: Výpočet obvodu trojúhelníku a rovnoběžníku uč. 50/cv. 6(PS . str 34/cv. 1-2 (dole s rovnoběžníkem) + početník str. 30/cv.1-2)

 

VLASTIVĚDA

plán: Přemyslovci, Lucemburkové, nástup Habsburků na český trůn, stavební slohy: románský, gotický, pozdně gotický, renesanční (2. část - opakování ze 4. ročníku) + PS str. 4-5 (řešení: PS VL Stránka 4PS VL Stránka 5

 

 

PŔÍRODOVĚDA

plán: Přizpůsobení živočichů a rostlin různým podnebných podmínkám  + podnebné pásy na naší planetě (uč. str.  10) - stručná charakteristika oblastí u rovníku, od rovníků k pólům, polární oblasti (str. 8,10)

5. týden (30.9 - 4.10. 2024)

ČESKÝ JAZYK 

probráno:

Slovotvorba (předpona - kořen - přípona - koncovka) str. 16/cv. 5 (písemně),

Pravopisné 5minutovky -  Pravopis Velkých písmen (-11-strana), pravopis -ě-, je-  (-9-strana)(příprava na příští diktát)

Tvorba slov příbuzných - str. 16/cv. 6 - ústně

Odvozování slov předponami a příponami - uč. str. 17/cv. 1,2, 3,4(ústně)

Slova příbuzná - uč. str. 15/cv. 2 (část písemně /ústně) - zopakování pravopisu y/i u vyjmenovaných slov

PS - str. 9/cv. 1- 4

PS - str. 10/cv. 5-9

Učebnice - str. 18/cv. 6,7,8 (ústně), str. 16/cv. 4

 

 

MATEMATIKA 

Převody délkových jednotek - PS - Hravá M 1. díl - str. 8/cv. 1-7 

Převody jednotek hmotnosti - PS - Hravá M - str. 9/cv. 1-4

Početník str. 11/cv. 1 - 3

Početník str. 12/cv. 1 - 2

Doporučení příprava na zítřejší test (3.10.) - Početník str. 8/cv. 1-2

Jednotky objemu - početník 1. díl -str. 12/cv. 3 + PS Hravá M - str. 9/cv. 1-5

Příprava na kontrolní práci (M str. 15/cv.1-3)

 

GEOMETRIE

Opakování na test z geometrie - str. 48/cv. 2,3, (ústně), cv. 4,6 (narýsováno do sešitu - bude i na testu)

Operace s úsečkami - uč. str. 49/cv. 1,2 (ústně  a částečně i do sešitu)

Trojúhelník a jeho obvod - str. 50/cv. 1 (ústně s výpočtem do sešitu - pravidlo nerovnosti trojúhelníku)

PS - Hravá Matematika 1.dí - str. 34/cv. 1,2

plán: operace s úsečkami, obvod trojúhelníku

VLASTIVĚDA

probráno: Demokratický a politický systém ČR - učeb. 32, PS str. 27/cv.2

opakování pohoří, hory ČR, vodstvo (příprava na test) - PS str. 28/cv. 1,2, částečně 3 (napříště ještě doneseme PS ČR, EVROPA)

od čtvrtka: ZMĚNA učebnice  - NOVODOBÉ DĚJINY -kapitola : opakování ze 4. ročníku

Opakování - přečteno z učebnice str. 2-3

PS - Novodobé dějiny - str. 2,3,4 - částečně

Klíč: PSVLOpakováníDějiny4_1.png a PSVLOpakováníDějiny4_2.png

psvlopakovanidejiny4_1.png

 

 

 

 

 

psvlopakovanidejiny4_2.png

 

 

 

 

 

 

PŔÍRODOVĚDA

Učebnice str. 8 - Den a noc, Rozdíly množství slunečního záření během dne a během roku (roční období)

PS - str. 5/cv. 1- 5

plán: Učebnice str. 8-9 (Den a noc na Zemi, množství a rozdíly slunečního záření během roku, teplé oblasti od rovníku, studené oblasti od pólů, čtyři roční období)

 

Řešení:

 

reseni_5_5.png

reseni_5_1.png

 

 

reseni_5_2.pngreseni_5_4.png

 

 

 

 

Z Á Ř Í   2024

 

4. týden (23.9 - 27.9. 2024)

ČESKÝ JAZYK 

Probráno:

Pravopisné 5minutovky - pravopis ú/ů (podle něj bude inspirován diktát)

Pravopisné jevy v koncovkách podstatných jmen

Kontrola DÚ - pádové otázky, určení pádu u podstatných jmen

PS - str. 7/cv. 1,2,3,4

Stavba slova - Kořen slova, předpony, přípony, koncovky (uč. str. 13)

Předpony a předložky ( uč. str. 13)

Stavba slova + pravopis u slov příbuzných, slovní druhy (uč. str. 14/cv. 4,7)

Herní prvek - Slovotvorba - pomocí předpon, kořene či přípony

Slova příbuzná ( uč str. 15-16) + PS (str. 8)

 

MATEMATIKA 

Výhodné počítání (uč. str. 11) - splněno (cv. 1-4)

Záporná čísla (uč. str. 12) - splněno (ústně)

Početní úkony - útrata v restauraci - uč. str. 11/cv.7

Převody časový jednotek - str. 13/cv. 1,2 + početník str. 10 + PS Hravá M 1. díl - str. 7/cv 1-6 

 

GEOMETRIE -

Osa a střed úsečky (uč. str. 48)

PS- Hravá M 1.díl -  str. 31/cv.3,4 /, str 32/celá, 33/cv. 1-2

VLASTIVĚDA - 

Těžba nerostných surovin - průmysl v ČR, využití v běžném životě  (opakování ze 4. ročníků) - PS str. 6 (splněno)

ČR a jeho poloha, tradiční a regionální výroby, administrativní členění (PS - str. 22,23,24) - splněno

Administrativní složení, obyvatelstvo, politický systém ČR, (PS- 25,26,27) - splněno

Opakování - povrh - pohoří, nejvyšší vrcholy, vodstvo - řeky, povodí (slepá mapky- uvnitř listu PS ČR, EVROPA)

 

PŔÍRODOVĚDA - 

Vliv hmotnosti a vzdálenosti těles na velikosti gravitační síly (uč. str. 6)

Oběh Země kolem Slunce, otáčení Země kolem rotační osy, zemská rotační osa (uč. str. 7)

Pracovní sešit - str. 4

3. týden (16.9. - 20.9. 2024)

ČESKÝ JAZYK

Společná oprava diktátu - Pravopis psaní velkých písmen (děti dostaly diktáty k podepsání)

Zhodnocení slohové práce - jak se správně mají psát 3. odstavce, psaní čárek u souvětí, pravopis y/i v přísudku v příčestí minulém

Ústní doplněno - pravopis u slov s (u, ú, ů)

Školní samostatná práce na koncovky podstatných a přídavných jmen

Slova souřadná a nadřazená (uč. str. 8/cv. 11)

Časování slovesných tvarů(uč. str. 9/cv 16b

Pravopisné cvičení - předpony uč. (str. 9/cv. 16)

Stavba slova - stejný kořen (uč. str. 9/cv. 15)

Podstatná jména v textu - určení jejich pádu (uč. str. 9/cv. 14)

 

 

MATEMATIKA

Opakování ze 4. ročníku - Písemné sčítání a odčítání do milionu na slovních úlohách

Ústní prověření pamětného násobení v oboru malé násobilky a dělení

Pamětné prověření znalosti dělení se zbytkem v oboru malé násobilky

Násobení a dělení v desítkové soustavě (x/: 10, 100, 1 000, 10 000 apod.)

Samostatná práce - Písemné násobení dvouciferným činitelem (na stejné téma zadán i úkol)

 

GEOMETRIE

Zopakovali jsme si učivo ze 4. ročníku  Bod,úsečka, přímka, polopřímka, rovina

(kapitola z uč. str. 46- 47/cv. 2,3 budou obdobná i na ověřovacím testu)

 

VLASTIVĚDA  

Kulturní a stavební památky v Praze (PS - str. 8)

Řeky ve Středočeském kraji (PS - str. 9)

Hrady, památky, přírodní úkazy ve Středočeském kraji (Ps - str. 9)

Opakujeme ze 4. ročníku

Orientace v přírodě pomocí přístrojů, směrová růžice, druhy map, barvy na mapě, orientace pomocí přírodních jevů (PS - str. 4)

Pohoří, hory, nadmořské výšky (pohraniční hory) - PS. str. 5

Řeky, nížiny, přehrady rybníky v ČR (PS - str. 5)

Slepá mapka - pohoří, nížiny, řeky ČR

Technické památky v Praze (Petřínská rozhledna) + PL

Automobilový průmysl (Středočeský kraj) - Automobilka Škoda (historie a vznik podniku, spojení v koncern Volkswagen) + PL

 

PŘÍRODOVĚDA

Neživá příroda -  Podmínky života na Zemi, základní prvky neživé přírody a jejich důležitost na naší planetě (uč. str. 5)

Gravitace - působení gravitační síly na Zemi i ve Vesmíru

 

 

1. 2-.týden - 4.9 - 13.9. 2024

Český jazyk

Opakujeme učivo ze 4. ročníku

Psaní pravopisu - velkých písmen (názvy řek, států, moří, měst apod)

Věta jednoduchá a souvětí  (podmět a přísudek, základní skladební dvojice)

Seřazování slov podle abecedy

Pravopis y/i u slovesných tvarů v příčestí minulém (v učebnici i v PS)

y/i koncovky podstatných jmen podle vzoru (v učebnici v i v PS)

Pravopis ú/ů/u (v učebnici i v PS str. 4-5)

Spisovná a nespisovná slova (PS - str. 3/cv. 1)

Slova cizího původu (PS - str. 3/cv. 2)

Shoda přísudku s podmětem (Pravopisní pětiminutovky pro 4. ročník str. 52,53)

Tvorba slov - předpona - kořen slova - příponová část

Písemný diktát - psaní velkých písmen (místní a obecné názvy.....)

PS - pětiminutovky pro 4. ročník - křížovka (antonyma, všeobecné znalosti)

Slohové cvičení

Vyprávění - Příběh z prázdnin (napsáno v PS str. 6) - úvod, stať, závěr + výtvarný doprovod

 

Matematika

Opakujeme učivo ze 4. ročníku

Zápis čísel do 10 000, rozvinutý zápis čísel, čísla na číselné ose

Výhodné sčítání a násobení do milionu

Zaoukrouhlování čísel do 10 000 000 (na desítky, stovky, tisíce, desetitisíce, statisíce, miliony)

Pamětné Sčítání a odčítání do milionu (M-str. 7, početník str. 4)

Písemné sčítání a odčítání do d10 000 000 (učebnice str. 7/cv. 6,7), Hravá M 1. díl pro 5. ročník - str. 2/cv. 1-5, početník str. 5

Pamětné násobení a dělení - Početník str. 6 (3 sloupce)

 

Geometrie

Opakujeme učivo ze 4. ročníku

Rýsování bodu, úsečky, přímky, polopřímky, vzájemná poloha přímek - rovnoběžky, různoběžky, průsečík, kolmice

Rýsování čtverce a obdélníku, výpočet obvodu a obsahu rovinných útvarů

 

 

Vlastivěda 

Krajské, městské a obecní zastupitelstvo

Zadání referátu:  Krajské znaky + městské/obecní znaky + vysvětlivky k symbolice (pracujeme i na VV ve dvojicích)

Rozdělení ČR na kraje a krajská města

Základní popis a charakteristika Středočeského kraje (řeky, města, přírodní a kulturní památky, průmysl, významné osobnosti) + zápisky do sešitu

PS - ČR a Evropa - str. 2, 3

 

 

Přírodověda

Opakujeme ze  4. ročníku

Živá a neživá příroda (rozdělení jednotlivých prvků)

Kategorizace živých organismů a základní charakteristika

Byliny, dřeviny, keře v jednotlivých ekosystémech

Živočichové v jednotlivých ekosystémech

Tělo rostliny a houby

Suplovaná hodina (11.9.)

Do sešitu vypracují odpovědi z učebnice přírodověda ze str. 4 (13 otázek)

Napíší pořadové číslo a rovnou odpověď. 1. …………….. 2. …………… 3………..

(můžete společně zkontrolovat - popřípadě na zadní straně této učebnice je i klíč s odpověďmi, pokud si to někdo chce dovypracovat doma v klidu, je lepší, aby děti si připravily své odpovědi, ne klíč z učebnice)

na závěr vypracovat list z v pracovní sešitě str. 3

 

 

 

 
 


Archiv

Kalendář
<< listopad / 2024 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 1493
Měsíc: 476
Den: 14